maandag 31 mei 2010

Schitterende cultuur gehapt

Lieve mensen,

We hebben heel wat schitterende cultuur gehapt: Palmyra en Jerash, in Syrië resp. Jordanië een soort Forum Romanum maar dan veel beter bewaard en grootser, in Bosra, met het best bewaarde amfitheater ter wereld en vooral hier in Petra, de roze stad, magnifiek! 3 dagen rond gestruind daar, we bleven ons vergapen.

Maar ook de natuur is adembenemend mooi in Jordanië: een schitterende natuurwandeling gemaakt in Danu Nature Reserve en zo dadelijk vertrekken we naar Wadi Rum, waar we een paar dagen in de woestijn gaan rondcrossen.
O ja, en we hebben ook heerlijk gedobberd in de Dode Zee, een heel speciale ervaring!
Een langer bericht volgt na onze woestijnervaring, met foto's.

Salaam,

Frank en Stina

4 opmerkingen:

  1. Hoi Stina en Frank wat een belevennis gedobberd in de Dode zee dat is wel zout of valt dat wel mee? veel plezier in de woestijn, en geniet van alles veel liefs Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frank en Stina, ik ben nu uitgelezen en ben erg onder de indruk hoe jullie dit avontuur te lijf gaan. De verhalen zijn prachtig, maar zoals jullie ze beleven is natuurlijk onbeschrijfelijk. Ik blijf jullie volgen. Pas goed op jullie zelf.

    Groetjes, Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Frank en Stina,

    Lichtelijk jaloers volgen wij jullie avontuur in Afrika. Geweldig en wonderschoon.. ik krijg weer de kriebels.. (al eerder een paar maanden weggeweest ;-))
    Leuk dat ik foto's van plekken zie waar ik ook heb mogen wandelen. Jullie geschetste beeld is voor mij zeer herkenbaar.
    Frank, ik ben blij dat je ons als Nederlanders niet belachelijk maakt met die rijdende helm van je...:-)) Beer is helemaal mijn ding en dik okay.
    Ik wacht met ongeduld je verhalen af wanneer Beer echt aan de bak moet.

    Nog een voorspoedige en veilige reis toegewenst van Angel en Erik (broertje van Ronald)

    Grt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Petra : schitterend toch ... de eerste aanblik op de "Treasury" door die smalle kloof ... Ik voelde me gelijk Indiana Jones ... Nog erg veel plezier en reisgenot, we blijven jullie in't oog houden ! En blijf voorzichtig. Mady & Patrick

    BeantwoordenVerwijderen